Bemer terapia

Bemer je prístroj určený na fyzikálnu cievnu terapiu. Generuje periodické pulzujúce elektromagnetické pole nízkej úrovne. Signál stimuluje v živom organizme vazomotoriku (rytmické kontrakčné pohyby steny ciev) kapilár, čím sa zlepšuje mikrocirkulácia. Následne sú synergicky ovplyvnené aj väčšie cievy pred a za kapilárami. Tým sa výrazne zlepšujú prietokové vlastnosti krvi. Vzhľadom k charakteristike signálu je Bemer terapia vhodná pre ľudí s rôznymi zdravotnými problémami, ako aj pre ľudí s kovovým implantátom, peacemakerom, zavedeným defibrilátorom, epilepsiou, tumorom a pre tehotné ženy.

Mikrocirkulácia je po funkčnej stránke najdôležitejšia súčasť krvného obehu, pretože v nej dochádza k výmene látok medzi krvou a tkanivami. Tvorí ju sieť jemných a husto rozvetvených krvných vlásočníc (kapilár). Krv prináša do tkanív kyslík a rôzne živiny ako sú vitamíny a minerály. Zároveň odoberá odpadové látky metabolizmu, ktoré následne telo môže vylúčiť. Narušením alebo obmedzením mikrocirkulácie vznikajú v organizme rôzne zdravotné problémy a ochorenia.

Prístroj Bemer zlepšuje mikrocirkuláciu, preto ma široké možnosti použitia pri liečbe rôznych ochorení, poúrazových stavoch, v rehabilitácii ai. Bemer terapiu úspešne využívajú v nemocniciach, zdravotníckych zariadeniach, terapeutických zariadeniach, v domácnostiach, bežní aj vrcholoví športovci. Bemer pomáha športovcom zvýšiť ich športový výkon, zlepšiť regeneráciu po športovom výkone, či urýchliť hojenie po úrazoch.

Aký je prínos Bemer terapie pre ľudský organizmus?

• zlepšuje zásobovanie tkanív kyslíkom a živinami (vitamíny, minerály)
  • zvyšuje odvoz odpadových látok metabolizmu a toxických látok
  • zvyšuje produkcia telu vlastných lapačov voľných radikálov
  • zvyšuje tvorbu bielkovín
  • zlepšuje zvládanie stresových situácií
  • posilňuje imunitný systém
  • zlepšuje zaspávanie a nočný spánok
  • naštartuje regeneračné procesy
  • zvyšuje sa tvorba ATP v bunkách

chronická porucha hojenia rán

chronické a degeneratívne ochorenie kostrového a svalového systému

metabolické ochorenia (diabetes mellitus,…)

funkčné zlyhávanie orgánov

polyneuropatia spôsobená cukrovkou alebo liečbou rakoviny

periférne arteriálne – okluzívne ochorenia

chronická únava

akútna a chronická bolesť

stavy spôsobujúce obmedzenú kvalitu života

imunosupresívna terapia po transplantácii orgánov, kostnej drene alebo kmeňových buniek

Pri iných terapiách vyžadujúcich imunosupresívnu liečbu (autoimunitné a dermatologické ochorenia), terapia nie je kontraindikovaná.

Relatívne kontraindikácie

(o vhodnosti terapie sa poraďte s ošetrujúcim lekárom)

nevysvetliteľná horúčka

infekčné ochorenia

ťažká porucha srdcového rytmu

tažká psychóza

choroby spojené s nekontrolovateľnými záchvatmi (epilepsia)

dlhodobé úžívanie liekov blokujúce beta receptory, kortikoidy, deriváty kumarínu (warfarin)

Potrebujete sa poradiť o vhodnosti tejto terapie pre Vás?